טארט אגסים ושקדים

טארט אגסים ושקדים הוא סוג של אהבה ישנה חדשה.
התאהבתי לחלוטין בשילוב הטעמים והגעתי למצב שאין סופ”ש בלעדיו בבית כדי לפתוח את השבת לצד כוס קפה טובה וביס או שניים מהטארט הזה (שכמובן הסתיים באכילה של חצי טארט לפחות!).
לפעמים יוצא מצב שמרוב הכנה של קינוח מסויים (כמו הטארט אגסים) יותר מדי פעמים קצת “נמאס” ממנו והיום אני מכינה אותו פחות בצורה משמעותית. אבל בסופו של דבר אי אפשר להתווכח – קלאסיקה זו קלאסיקה.הטארט מורכב מקלתית בצק פריך, קרם שקדים וחצאי אגסים בוניל וקינמון. הוא נראה מדהים בעין, מושלם לחך ומה שבטוח, קוצר המון מחמאות !

מצרכים

בצק פריך שקדים

175 גרם קמח
65 גרם אבקת סוכר
20 גרם אבקת שקדים
105 גרם חמאה
45 גרם ביצה
מלח
וניל

קרם שקדים

186 גרם חמאה
186 גרם אבקת סוכר
90 גרם ביצה
186 גרם אבקת שקדים
24 גרם קורנפלור

אגסים בסירופ

6 אגסים
2 ליטר מים
500 גרם סוכר
3 מקלות קינמון
קליפה מ3 לימונים
1 מקל וניל / מחית וניל
שקדים פרוסים לקישוט

אופן ההכנה

במיקסר עם וו גיטרה שמים קמח, אבקת סוכר, אבקת שקדים וחמאה חתוכה לקוביות.
מפעילים על מהירות בינונית ומעבדים עד לקבלת מרקם חולי. מוסיפים ביצה, וניל ומלח בהדרגה עד לקבלת בצק רך ויציב. מכסים בניילון נצמד ומעבירים לקירור של חצי שעה.
מבשלים את האגסים בסירופ – חוצים את האגסים לחצי ומוציאים את הגרעין. בסיר מרתיחים את כל המרכיבים ביחד עד שהאגסים רכים. מסננים ופורסים אותם על נייר אפייה שיתייבשו מהנוזלים.
מכינים את הקרם – במיקסר עם וו גיטרה מקרימים חמאה ואבקת סוכר, מוסיפים אבקת שקדים וקורנפלור ובהדרגה מוסיפים את הביצים. מעבירים את הקרם לשק זילוף ומניחים בינתיים להתייצבות במקרר.
מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים אותו על קמח לעובי של 3 מ”מ.
לוקחים רינג קוטר 8 ומשמנים אותו בחמאה מסביב. קורצים מהבצק עיגולים גדולים יותר מקוטר הרינג ב2 ס”מ. מניחים במרכז הרינג ומורידים את השאריות.
מזלפים את הקרם לתוך הבצק, פורסים את האגס בצורת מניפה ומניחים אותו במרכז, מסביב מפזרים שקדים פרוסים.
אופים ב180 מעלות במשך 20-25 דקות

כתיבת תגובה

מתכונים נוספים שתאהבו