טארט פטל

אין ספק שהפירות הקיץ הזה לחלוטין מעוררים בי השראה וגורמים לי להכין כל מיני מתוקים כאלה ואחרים. כך בדיוק נולד הטארט פטל !
הטארט הבא מורכב מקלתית בצק פריך, קרם פטיסייר וניל ופטל חמצמץ שמשתלב מעולה עם הפטיסייר המתוק ומתקבל טארט עדין בטעמו. מאוד קיצי ומרענן!

מצרכים

בצק פריך שקדים

175 גרם קמח
65 גרם אבקת סוכר
20 גרם אבקת שקדים
105 גרם חמאה
45 גרם ביצה
מלח
וניל

קרם פטיסייר

500 גרם חלב
120 גרם חלמון
120 גרם סוכר
40 גרם קורנפלור
1 מקל וניל / מחית וניל

פירות העונה

פטל קפוא \ טרי

אופן ההכנה

במיקסר עם וו גיטרה שמים קמח, אבקת סוכר, אבקת שקדים וחמאה חתוכה לקוביות.
מפעילים במהירות בינונית עד לקבלת מרקם חולי. מוסיפים בהדרגה את הביצה, המלח והוניל ומעבדים קצרות עד לקבלת בצק רך ואחיד. עוטפים בניילון ומעבירים לקירור של חצי שעה.

עוברים להכנת הפטיסייר.

בסיר מביאים לרתיחה חלב, סוכר ווניל. בקערה בנפרד טורפים חלמונים וקורנפלור. כשהמסה בסיר מגיעה לרתיחה מבצעים השוואת טמפרטורות. שופכים טיפה מהסיר לתוך קערת הביצים וטורפים היטב. שופכים את השאר וטורפים שוב. מחזירים את המסה לסיר דרך מסננת ומבשלים תוך כדי טריפה תמידית עד שהמסה מסמיכה ומתקבל קרם רך ויציב.
מעבירים לקערה , מכסים בניילון נצמד ומכניסים לקירור של חצי שעה.
לוקחים את הבצק שהכנו , מרדדים אותו על קמח לעובי של 3 מ”מ.
לוקחים רינג קוטר 8 ומשמנים אותו מעט בחמאה. קורצים מהבצק עיגולים שגדולים מקוטר הרינג ב2 ס”מ. כל עיגול מכניסים לרינג, מורידים שאריות ואופים אפייה עיוורת.
אפייה עיוורת – מניחים שקית קוקי / ניילון נצמד שמותאם לאפייה על הבצק ובתוכו ממלאים קטניות – אורז / שעועית /. אופים ב180 מעלות במשך 15 דקות או עד שהבצק מזהיב.
בזמן שהבצק בתנור חותכים את הפירות בצורה שרוצים. פותחים את הפטיסייר עם מטרפה ומעבירים לשק זילוף עם צנתר חלק. מזלפים את הקרם בתוך הקלתית ומניחים את הפירות בצורה שבוחרים. מורחים בנפאז לשמירת הטריות

כתיבת תגובה

מתכונים נוספים שתאהבו